Tuesday, December 6, 2011

Цэнхэр нүдэн микки

Гүйсээр байгаад л хожигдчих юм даа. Тэнэг муу автобус чинь хэдхэн секунд хүлээчдэггүй байна шд. Цагаасаа хоцорсон надад автобусны арын гэрэл баяяяртаййй гэж тохуутай удаан хэлэх шиг санагдахад уурлан амьсгаадсан би буудлын сандал дээр суулаа . Утсаа гаргаж найз руугаа залган би хоцорч очихнээ уучлаарай гэж хэлэх гэтэл урдаас дуут шуудан үлдээ гэнэ. 
Автобуснаа хоцорсоноо хэлчээд дараагынх нь арван таван минутын дараа нтр гэцэн суужийтал нэг цэнхэр нүдэн микки бас хоцорсон царайтай ирээд хажууд суулаа.  Цэнхэр нүдтэй мөртлөө хүрэн бор үстэй цагаан залуучуудыг би ингэж нэрлэдгийн. Өвөрмөц харагддаг болхоор л тэгсэн байх. Холландууд ихэвчлэн шар үстэй цэнхэр нүдтэй байдагын. 
Утас ...Найз маань залгаж байна. Би ч ааг амьсгаагүй л хоцорчлоо соорий тэхээр бас галт тэрэгнээс хоцорно гэсэн үг. Бараг цаг хоцорч очихнээ гэтэл  тэр зүгээр дээ би хүлээж байя гэнэ. Тэгээд намайг юу хийж байна гэхээр нь
-Нэг цэнхэр нүдэн миккиг хараал суужийна гэж тоглоом хийгээд удахгүй уулзаж байгаад ярилцая гээд утсаа тасаллаа. Тэгсэн өнөөх цэнхэр нүдэн микки чинь өөрийг нь ярьсаныг мэдсэн үү гэлтэй над руу аймаар том харж инээсэнээ
-Сайн байна уу гэж авдийм даа хэхэхэхэ. Эжий минь, бурхан минь дээрэмчин над дээр ирээд буу тулгасан ч би ингэж айж цочихгүй байх байлаа. Энэ одоо яахаараа  монгол хэл мэддэг хог вээ. Тэгээд хаа холын нэг муу тосгоны буудал дээр монгол хэл мэддэг микки явжийна гэхээр үнэн аймаар мөртлөө сонирхолтой санагдав.
-Сайн, чи сайн уу гэтэл сайн гэжийнэ.  Өөрийнх нь тухай ярьсаныг яг мэдчиж.  Тэгээд инээгээд байгаан байна. Би ч хог боллоол доо гэж боджийтол ашгүй холландаар надтай ярив. Би чиний ярихыг сонсоод монгол гэж мэдлээ. Би монголоор ганц нэг үг хэлж чадна гэжийшүү. Аан тиймүү гээд дотор арай онгойв. Тэгээд цаг агаар нтр гээд ойр зуурын юм яриж байтал автобус ирэв. Залуугын нэр ч арай микки биш юм байна лээ. Тэхдээ микки л гэе . Микки автобусанд суусангүй ээ.  Баяртай гэж монголоор аймаар цэвэрхэн хэлээд бас  надад айдас төрүүлчлээд  алхаад явцан. Баярлахаасаа илүүтэйгээр айхын байна шдээ монголоор яриад унахаар нь.
Даян дэлхий глобалчлагдаад байгаа гэсэн тэхээр хүмүүс монгол хэл сураад байна уу эсвэл асар их байгалын баялагтай орон гэдэг нь дэлхийд ил болсон болхоор монгол эмэгтэйтэй сууж иргэншил авах гэсэн гар юм болуу чихшиг тэнэг юм бодож ганцаараа инээн явсаар найз дээрээ очив. Хэдэн долоо хоногын дараа хүнсээ аваад явж байсан чинь нөгөөх микки газар доороос л гараад ирэв үү гэлтэй миний юм авах гэсэн лангууний хажууд зогсжийдог байна шд.
Буцаад явах гэсэн харчдаг байна шдээ. Бантахдаа стоо өөрөө алхаж очоод түрүүлж сайн байна уу гэлээ дээ. Тэр нүд нь аймаар хурц намайг нэвт хараад ч байгаам шиг инээмсэглээд 
-Өө  монгол охин гээд  мэнд мэдэлцэв. Зоо ингээд нэгмэдсэн дараа хамт кофе уухаар болов.  Харваас надаас дүү гэдэг нь илт. Намайг бас охин биш бараг авгай гэдгийг хөөрхий олж харахгүй ккк.  Тэхдээ эднүүс эмэгтэй хүнийг хүндлээд хадагтай мадагтай л гэнэ дээ. Кофе ч ууллаал даа. Энд кофе ууна л гэсэн бол кофе уудаг болхоор санаа зовсончгүй. Ингээд нэгэн цэнхэр нүдэн миккитэй танил болсоноор миний холланд охид залуустай танилцах боломж олдож тэднийг ойлгоход надад дөхөмтэй болсон юм даа.

No comments:

Post a Comment